donderdag 10 september 2009

GIP-dag 10/09/09

Vandaag was het zover! De GIP-dag.
Alles ging ons nu duidelijk worden.
De opdrachten, wat er precies van ons verwacht wordt, etc.
Wij, de ARO-ers (!), krijgen de taak om een animatiefilmpje te maken van 1 minuut.
Als voorbereiding daarop brachten we vandaag met de 2 klassen de dag door in het LARF in Gent. Het LARF is een jeugdtheaterhuis. Inge en Pascale verwachtten ons en stonden te popelen om ons aan het werk te zien.
Wat moesten we doen?
Wel, na een opwarming vol beweging gingen we van start.
Improvisatie. Niet denken, doen!
Situaties verzinnen met als achtergrond een foto,
een situatie uitvinden en uitbeelden als foto's met daaropvolgend het bijhorende toneeltje. En nog meer van dat.
In de namiddag werd ons opgedragen een storyboard te maken van een ingeleide situatie met een detective en een mysterie in zijn flatgebouw. Later op de dag vertolkten we dat storyboard naar een voordracht. Na deze dag zouden we dus geleerd moeten hebben of verbeterd zijn in het schrijven van scenario's en uitdenken van personages, situaties,...

Iedereen vond het waarschijnlijk een superuitstap. Nuja, ik niet zoals jullie wel zullen gemerkt hebben. Maar ik wil bij deze even melden, dat ligt niet aan de uitstap of aan wat dan ook. Dit ligt geheel aan mij. Ik ben al langer slecht gezind.
En ik weet niet echt wat te doen met mijn 'probleem'. Maar dit is privé.
Ik ga dan ook even van mijn vrijheid genieten om mij hier en nu te verontschuldigen voor wat er vandaag is voorgevallen. Dat is echt niet van mijn gewoonte.
Mijn oprechte excuses.

Ciao.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten